Har Ni en trasig enhet från Tactile som inte fungerar som tänkt? Gör en grundlig felsökning och säkerställ att kablar sitter rätt monterade och att strömmatningen är korrekt.
Det går även bra att ringa oss så hjälper vi till med felsökning. Är enheten konstaterat trasig så skicka in den till oss så reparerar vi den. Fyll då i formuläret nedan och följ de instruktioner som skickas till dig per mail! Genom att fylla i formuläret hanterar vi ärendet och reparationen snabbare och effektivare.
OBS, notera att RMA skickas med utkörning till Tactile. Vi hämtar inte ut gods hos ombud eller posten.
Gäller ärendet en Zebra produkt skapar du en RMA hos Zebra. Gäller ärendet en Datalogic produkt skapar du en RMA hos Datalogic.
Startavgift/felsökning: 1195 SEK. Reparation: 1195 SEK (påbörjad timme). Kostnaden för eventuella reservdelar samt returfrakt tillkommer. Om ni önskar ett kostnadsförslag innan en reparation påbörjas kan ni meddela detta i felbeskrivningen. (Notera att en startavgift ALLTID debiteras på alla reparationer utanför garanti, även där kostnadsförslag önskas)
Inskicksgaranti är vårt standardförfarande. Ni betalar frakten till oss och vi betalar returfrakten. Eventuellt kan emballage tillkomma. Reservdelar och arbetstid inom garanti debiteras ej.
Garanti gäller hårdvara och täcker produktionsfel. Generell garantitid är 1 år. Batterier och slitagedelar kan ha andra garantivillkor.
Önskar ni få er reparation prioriterad utan att ha tecknat ett Tactile Express avtal kan detta erhållas mot en avgift. Prioriterad reparation kostar 1195 SEK utöver avgiften för själva reparationen. Turn-around är garanterad inom 2 dagar, postgång ej inräknad. Prioriterad reparation kan fås på VMR, SR-PPC, ST-PPC, är ni osäkra på modell ni har kontakta oss. Om vi ej kan erbjuda er prioriterad reparation på enhet ni skickat in kontaktar vi er givetvis. Priser ex. Moms och frakt.